WHITEPAPER
Ambrero whitepaper

Hoe neem je de risico’s van legacy software weg?

Vraag dan nu vrijblijvend het gratis e-book aan.

GRATIS LEAFLET
Ambrero leaflet

Inventarisatie workshop

Gratis leaflet
Ambrero leaflet

Zo zorgen we voor een succesvolle samenwerking

WHITEPAPER
Ambrero whitepaper

Hoe kies je een softwarebedrijf dat je verder brengt

Onze aanpakHoe zorgen we
voor een succesvolle samenwerking

Het lastige van maatwerk software laten maken is dat je geen oplossingen kunt vergelijken zoals bij standaard software. Je maakt vooral een keuze op basis van een ontwikkelpartij. Om vervolgens samen de oplossing te vormen naar jouw ambities en budget.

En bij een ongelukkige keuze krijg je niet wat je wilt. Of loopt de ontwikkeltijd uit. Met als gevolg: verspilling van tijd en geld. Kortom; de aanpak van jouw softwarepartner is bepalend voor het succes van je organisatie.

Ambrero hanteert een aanpak die zorgt voor unieke software die het verschil maakt in je organisatie

Wat kun je verwachten van onze aanpak in de volgende stappen:

  • 1Kennismaken; hebben we een klik?

  • 2Inventarisatie van je vraagstuk & toekomstplannen

  • 3De start van onze samenwerking

  • 4De ontwikkeling van je software

  • 5Livegang & doorontwikkeling

Kennismaken hebben we een klik

Wanneer je contact opneemt met ons dan checken we eerst of we de beste partij zijn om jouw vraagstuk op te lossen. Past het bij onze expertise en ervaring?

Zo ja, dan vragen we nog meer over jouw plannen. Dit doen we meestal online en kost ongeveer 45 minuten van je tijd. Het geeft inzicht in de groeikansen voor je bedrijf en mogelijke oplossingsrichtingen.

Vervolgens bepalen we beide of we een goed gevoel hebben overgehouden aan onze gesprekken. Software ontwikkelen is een relatie aangaan, dus elkaar begrijpen en vertrouwen (klik!) is essentieel.

Dan is het tijd om ons team te betrekken bij jouw vraagstuk. Hierbij delen we jouw plannen, informatie over het bedrijf en de markt waarin jullie opereren. Maar ook de omvang van het project en de planning. Zo kan het team de beste mensen voor jouw project kiezen.

De volgende stap is het in kaart brengen wat er nodig is om jouw vraagstuk op te lossen.

Inventarisatie van je vraagstuk & toekomstplannen

Om de beste oplossing en een heldere offerte te kunnen presenteren gaan we aan tafel met een grotere groep. Namelijk de belangrijkste stakeholders uit jouw organisatie en de mensen die aan jouw project gaan werken. Hiervoor bieden we een Inventarisatie workshop aan van 4-6 uur.

Wat we hierin doen:

introductie van je organisatie
Organisatiedoelen en scope bepalen
Het huidige proces doorlopen, de doelstellingen voor de software omschrijven

Wat heb je na de inventarisatie workshop?

Het resultaat is een overzicht, Backlog genoemd, met user stories, grove schetsen van de oplossing en de kosten per functionaliteit. Hiermee heb jij een projectbegroting en planning in handen. Ook weet je met wie je gaat samenwerken en neem je gebruikers en andere stakeholder mee in het proces. Dit is belangrijk voor de acceptatie van de (nieuwe) software.

Het liefst gaan we meteen met je aan de slag, op basis van het vertrouwen dat we hebben opgebouwd in deze fase. Maar de uitkomst van onze inventarisatie kun je ook gebruiken om eerst offertes bij andere softwarebedrijven op te vragen. Zo vergelijk je kosten en interpretatie van jouw vraagstuk. De verschillen tussen de verschillende partijen vraag je uit om te achterhalen welke oplossing het beste aansluit bij jouw plannen.

De volgende stap is het selecteren van jouw softwarepartner.

De start van onze samenwerking

Wanneer je kiest voor ons, staan we even stil bij onze eerste mijlpaal! En we gaan scherp krijgen wat we van elkaar verwachten. Daarom bespreken we, voor de start, de structuur van onze samenwerking. We ontwikkelen software, op basis van Scrum, in tweewekelijkse Sprints. Hierbij plannen we op vaste momenten overleg en spreken we af wie daarbij aanwezig zijn. Zo weet je waar je aan toe bent en hoeveel tijd je investeert.

We maken afspraken over:

  • Planning en budget
  • Intellectueel eigendom van jouw applicatie
  • Hosting
  • Onderhoud en support

De volgende stap is het in kaart brengen wat er nodig is om jouw vraagstuk op te lossen.

De ontwikkeling van je software

Nu gaan we software ontwikkelen in tweewekelijkse Sprints. Na elke Sprint krijg je een stuk werkende software opgeleverd. Dit laten we zien met een presentatie, demo, en hierna gaan de stakeholders en jijzelf de software testen in een demo-omgeving. Op basis van de gebruikerservaring geef je eventuele verbeterpunten door aan het ontwikkelteam.

Per Sprint spreken we een budget met elkaar af. Zo loop je geen risico dat de overeengekomen functionaliteit meer gaat kosten dan vooraf ingeschat. Na afloop van de Sprint krijg je een financieel overzicht zodat je weet waar we staan. Daarmee houd je zicht op hoe het verloop van het project zich verhoudt tot de opgestelde begroting.

De voordelen van deze aanpak

  • Je kunt bijsturen op functionaliteit, scope en budget op basis van feedback van de testgroep
  • We leveren de 1e versie van je applicatie zo snel mogelijk op. Zo heb jij direct waarde en krijg je feedback van de gebruikers voor de verdere ontwikkeling.
  • Bij een gemiddeld project bouwen we de 1e versie (MVP) in 6-8 weken.
  • Grip op planning en kosten
Meer weten over onze succesvolle aanpak in softwareprojecten? Leaflet over onze aanpak
meer over agile software ontwikkelen

De volgende stap is het lanceren van jouw applicatie en doorontwikkeling.

Livegang & doorontwikkeling

Weer een mijlpaal om te vieren; de lancering van je applicatie! Alle gebruikers gaan werken met de nieuwe applicatie. Trainingen hiervoor zijn niet nodig, met onze focus op gebruikersvriendelijkheid werkt de software intuïtief. Ook is een deel van je gebruikers al betrokken bij de realisatie van de applicatie in de vorm van een testgroep. Zij kennen de software dus al.

Wat gaan we doen?

  • Indien gewenst zetten we data over van oude applicaties naar de nieuwe (data migratie)
  • Begeleiding van je team bij de implementatie
  • Hosting en support
  • Ophalen van feedback voor doorontwikkeling

Wanneer je kiest voor hosting en support door Ambrero werken we bij voorkeur met ons eigen hostingplatform. En op deze manier blijft het ontwikkelteam beschikbaar voor vragen; indien je tegen problemen aan loopt, praat je direct met iemand die je applicatie door en door kent.

De volgende stap is meer groeikansen ontdekken en doorontwikkeling.

In elke stap die we zetten maak jij gebruik van…

  • 17 jaar aan ervaring
  • Analytische skills
  • Pragmatische aanpak
  • Klantgerichtheid (klantscore 8.9)

Kies voor een bewezen aanpak in softwareprojecten

Wat jouw plannen ook zijn, wij hanteren een aanpak die zorgt voor succesvolle software. Ervaar het zelf en maak kennis met ons team.

Direct antwoord op je vraag?

085 019 7283

100% van onze klanten beveelt ons
aan bij andere organisaties Bron: Feedback Company

Bereik ons nu!

Ambrero heeft ons als organisatie overduidelijk
een Beter leven bezorgd, need I say more?

Susanne Maassen, manager bij Stichting Beter Leven
keurmerk na de implementatie van hun klantenportaal

Ambrero leaflets

Meer weten over hoe we softwareprojecten laten slagen?

Vraag dan nu vrijblijvend de PDF aan over onze aanpak.

© 2005 - 2024     Ambrero Software BV • Algemene voorwaardenPrivacyverklaring
Klantwaardering