

Concurrentievoordeel met een customer portal
Outform biedt klanten een full-service dienstverlening met een eigen klantportal
Dare to innovate is het motto van Outform. En dat zie je terug in hun producten, samenwerking met klanten en service. Dit internationale bedrijf maakt maatwerk displays met interactieve technologie voor grote A-merken in met name de consumenten elektronica branche. Hiermee presenteren zij hun producten in winkels en flagstores. Met het ontwikkelen van een customer portal voor deze klanten biedt Outform mogelijkheden die passen bij een full-service partnership.
Trage onboarding van nieuwe klanten
Voorheen ontwikkelde Outform een beperkt aantal customer portals voor hun grotere klanten waar ze o.a. support op de displays konden aanvragen. Om hiervan gebruik te maken moesten nieuwe klanten 2-3 maanden wachten op de implementatie. Ook was het steeds opnieuw ontwikkelen van een customer portal erg arbeidsintensief.
Verder boden de portals hun klanten beperkt functionaliteit en gebruikersgemak. Zo werden orders via het uploaden van een Excel sheet geplaatst. Met de vele varianten in display meubels en opties tot interactie was dit bewerkelijk en foutgevoelig. Outform zag kansen om klanten meer te ontzorgen en zich te onderscheiden van hun concurrenten.
Customer portal als spil voor wereldwijde samenwerking
Outform komt bij Ambrero met de wens om één customer portal te maken voor diverse klanten. Deze bedrijven werken vanuit landen over de hele wereld en dus gaat de portal ook als centraal informatiepunt functioneren.
De klanten van Outform werken vanuit landen over de hele wereld dus de nieuwe customer portal wordt de spil van hun samenwerking. Het doel is een full-service partnerschap te bieden waarbij zowel de klant als Outform tijd bespaart.
Customer portal met opties tot personalisatie en uitbreiding
De applicatie is opgebouwd uit drie delen, een administratie portal, o.a. voor het bijhouden van producten en inzien van orders, een klantomgeving voor het plaatsen van bestellingen en de app voor monteurs.
Door gebruik te maken van een aparte omgeving voor klanten is het mogelijk deze te personaliseren. Het menu, logo, foto’s en teksten kunnen worden aangepast naar de wensen van de klant. De klantomgeving is, net als de monteursapp, verbonden met het administratie portaal. Deze opbouw zorgt ervoor dat er op slechts één plek database acties worden gedaan, namelijk in de administratie portal. Dit biedt niet alleen een duidelijke structuur in de code maar ook een toekomstbestendige applicatie die gemakkelijk uit te breiden is.
De monteurs die de displays installeren in winkels als Media Markt krijgen de benodigde informatie mobiel door. Hiervoor hebben we een Progressive Web App gebouwd, een toffe ontwikkeltechniek die hier perfect bij past.
Job Vermeulen, ontwikkelaar Ambrero

Waar wordt de portal voor gebruikt
De klanten van Outform gebruiken het portaal o.a. voor:
- Bestellen van interactieve displays & volgen van instore installatie
- Track & trace van orders
- Voorraadbeheer & Warehousing
- Service & support
Outform gebruikt het portaal om:
- Klant door complex orderproces te leiden
- Communicatie met klanten; oa door project status dashboard
- Vragen van klanten opvolgen & afronden via supporttickets
- Plannen van display installaties
“Werken met het multidisciplinair team van Ambrero zorgt voor een oplossing die technisch goed doordacht is en zorgt voor gebruikersvriendelijkheid en beleving.â€
Hendrik-Jan Peper, Manager Business Applications bij Outform.
Customer portal zorgt voor minder fouten en meer service
Verhoogde kwaliteit
95% minder fouten in het orderproces door geautomatiseerde controle op de bestellingen
Tijdsbesparing
Outform bespaart zo’n 80 uur per week bij account- en procesmanagement
Full-service partnerschap
Klanten hebben binnen 2 dagen toegang tot hun gepersonaliseerde omgeving
“Bij het beantwoorden van de vraag In welke processen kunnen we onze klanten ondersteunen?, kijk je ook naar de inrichting ervan. En die kritische blik zorgt voor standaardisatie en efficiency, een bijkomend positief resultaatâ€, aldus Hendrik-Jan Peper, Manager Business Applications bij Outform.


Ook voorop lopen in de markt?
Neem contact op voor je eerste stap naar digitale voorsprong.
Direct antwoord op je vraag?
085 019 7283
100% van onze klanten beveelt ons
aan bij andere organisaties
Bron: Feedback Company
Bereik ons nu!
Ambrero heeft ons als organisatie overduidelijk
een Beter leven bezorgd, need I say more?
Susanne Maassen, manager bij Stichting Beter Leven
keurmerk na de implementatie van hun klantenportaal