

Bekeuringen internationaal gemanaged met workflow software
Van beeldverwerking tot online betalen met een schaalbaar platform
Soms krijg je als IT-bedrijf een vraag van een klant waarbij je direct weet: dit wordt een uitdaging! Dat was het geval toen SensysGatso, al jarenlang vaste klant van Ambrero en bekend van de flitspaal, ons benaderde met een opdracht. Namelijk om workflow software te ontwikkelen voor de verwerking van verkeersovertredingen.
Bestaande desktop applicatie inefficiënt en duur
Waar in Europa veelal de politie verantwoordelijk is voor het verwerken van verkeersovertredingen, ligt dit in landen als de Verenigde Staten anders. Daar is men gewend om een marktpartij in te schakelen voor de volledige afhandeling; van levering en beheer van flitspalen tot het versturen en innen van de boetes. Hierbij houdt de lokale politie het toezicht.
SensysGatso werkte in de V.S. met een desktop applicatie van een leverancier. Deze applicatie moest bij SensysGatso en haar klanten (politiekorpsen) worden geïnstalleerd. Dit bracht forse nadelen met zich mee:
- Het inladen van beelden duurde vaak lang door decentraal opgeslagen beelden
- Hoge operationele kosten door applicatiebeheer op verschillende locaties
- De applicatie was niet flexibel: aanpassingen in werkprocessen moesten door de leverancier worden doorgevoerd
Maar de belangrijkste overweging voor het centraliseren van het systeem was de toename in het aantal klanten.
Ontwikkel een gecentraliseerd workflow management systeem
Dus vroeg SensysGatso aan Ambrero om een web based workflow management systeem te ontwikkelen. Dit systeem moest voorzien in het hele proces: van verkeersovertreding tot beeldverwerking, controle, versturen van de bekeuring, betaling, bezwaarprocedure, etc. Daarnaast moest het systeem uiterst flexibel zijn, omdat iedere stad andere werkprocessen hanteert. Dit had consequenties voor de gebruikersinterface en voor de gebruikte technologie.
Flitsende workflow software voor verkeershandhaving
We hebben het Xilium platform opgebouwd uit verschillende applicaties die naadloos met elkaar samenwerken. We lichten er twee uit.
Allereerst een workflow applicatie waarmee de overtredingen door het proces-team van SensysGatso worden verwerkt en deze vervolgens door de lokale politie worden gecontroleerd. Zodra de politie akkoord geeft wordt de bekeuring automatisch uitgestuurd via reguliere post.
Daarnaast hebben we een publiek portaal ontwikkeld waarin burgers de bekeuring kunnen bekijken. Hierin kunnen videobeelden worden teruggezien en kan er betaald worden. Ook is het mogelijk om bezwaar te maken en hiervoor direct een afspraak met de rechtbank te maken voor een hoorzitting.
De workflow software is heel gebruiksvriendelijk en logisch, zowel aan de voor als achterkant.Meer over efficiënter werken
Timo Gatsonides, CTO SensysGatso

Internationale expansie met schaalbare workflow software
Schaalbaarheid
Implementatie in diverse steden in de V.S. door de schaalbaarheid en flexibiliteit van de software.
Internationale expansie
Xilium draait inmiddels in meer dan 12 landen waaronder Bahrein, Noord-Cyprus, Duitsland en Australië.
Innovatie in dienstverlening
Xilium is een belangrijke stap geweest in de transitie van hardware leverancier naar dienstverlener
“Samen met Ambrero hebben we in korte tijd een innovatief platform gelanceerd waarvoor we destijds niet alle benodigde kennis in huis hadden. Door deze samenwerking konden we het web based platform in hoog tempo implementeren in nieuwe landen. Ook gaf het de ruimte om onze kennis te ontwikkelen zodat we het platform uiteindelijk over konden nemen.â€
Timo Gatsonides, CTO SensysGatso


Ook tijd besparen met workflow software?
Zet vandaag nog de eerste stap naar innovatie.
Direct antwoord op je vraag?
085 019 7283
100% van onze klanten beveelt ons
aan bij andere organisaties
Bron: Feedback Company
Bereik ons nu!
Ambrero heeft ons als organisatie overduidelijk
een Beter leven bezorgd, need I say more?
Susanne Maassen, manager bij Stichting Beter Leven
keurmerk na de implementatie van hun klantenportaal