

OK-app resulteert in meer tijd en aandacht voor cliënten
Met deze touch-based Windows-app nam CASA afscheid van achteraf registreren van procedures in de operatiekamer
Voor medisch instituut CASA, voorloper van innovatie in de zorg, ontwikkelde Ambrero een OK-app. Om optimale zorgkwaliteit te kunnen bieden stond procesautomatisering hoog op hun agenda. Maar wél ingericht naar de processen van CASA en de wettelijke regelgeving. In de OK zagen zij nog ruimte voor verbetering.
Een tijdrovend en foutgevoelig proces
Het vastleggen van behandelingen is een belangrijk onderdeel van de medische dossiervorming. Ook is het van essentieel belang dat alle informatie juist wordt ingevoerd. Bij CASA voerden de artsen de medische gegevens in van patiënten, na de operatie. Een tijdrovend en foutgevoelig proces. Kortom; tijd en aandacht die ze bij CASA liever besteden aan hun cliënten.
App voor real-time registratie
Onze opdracht; ontwikkel een app die behandelingen real-time registreert en direct inzicht geeft in medische gegevens. Op basis van drie pijlers, namelijk:
- Een dagagenda met patiënten die zijn ingepland
- Automatische vastlegging van gemeten vitale functies
- Super praktische invoer van medicatie
Belangrijk hierbij is de beveiliging van data vanwege de privacy gevoelige en medische informatie. Daarnaast focus op gebruiksvriendelijkheid; heldere schermen met alleen essentiële informatie. Een interessante opdracht, die prima past bij ons vakmanschap.
Onze software en webapplicaties zijn nu volledig afgestemd op onze eigen processen. Dat scheelt ons heel veel werk. Jet Bavelaar, Stafmedewerker Beleid & Kwaliteit bij CASA

Touch-based Windows app; handschoen-proof
We ontwikkelden een Windows app; perfect geschikt voor directe communicatie met de monitoren in de OK. En onafhankelijk van een internetverbinding.
De OK-app biedt o.a. de volgende functionaliteit:
- Inzage in de agenda met behandelingen, in de operatiekamer
- Overzicht met geaccordeerde behandelingen staat al klaar voor de arts
- Signaalfunctie voor eventuele bijzonderheden en risico’s per behandeling
- Vitale functies (bloeddruk, zuurstof-saturatie etc.) van de patiënt worden constant gelogd en live weergegeven op het scherm
- De app is uiteraard geschikt om te worden gebruikt met OK-handschoenen
Naadloze integratie met EPD
Stichting CASA had al eerder een eigen EPD laten ontwikkelen. Deze webapplicatie, ook ontwikkeld door Ambrero, bevat formulieren waarmee het hele behandeltraject van amnese tot nazorg wordt vastgelegd. Voorafgaand aan de behandeling wordt hierin het behandelplan opgesteld inclusief accordering. Wanneer de patiënt naar de operatiekamer wordt gebracht, neemt de OK-app de registratie over. Na afronding van de behandeling wordt het behandellog opgeslagen en is het direct zichtbaar in het EPD.
Meer tijd en aandacht voor de patiënt dankzij OK-app
Tijdbesparing
Door geautomatiseerde registratie is er significant meer tijd en aandacht voor de cliënten
Verlaging werkdruk
Door het verminderen van administratieve handelingen is de werkdruk verlaagd
Verhoging zorgkwaliteit
Met deze procesoptimalisatie is er meer tijd voor het verlenen van zorg, hetgeen de kwaliteit verhoogt


Ook toe aan innovatie in de Zorg?
Of wil je meer weten over deze OK-app?
Direct antwoord op je vraag?
085 019 7283
100% van onze klanten beveelt ons
aan bij andere organisaties
Bron: Feedback Company
Bereik ons nu!
Ambrero heeft ons als organisatie overduidelijk
een Beter leven bezorgd, need I say more?
Susanne Maassen, manager bij Stichting Beter Leven
keurmerk na de implementatie van hun klantenportaal