WHITEPAPER
Ambrero whitepaper

Hoe neem je de risico’s van legacy software weg?

Vraag dan nu vrijblijvend het gratis e-book aan.

GRATIS LEAFLET
Ambrero leaflet

Inventarisatie workshop

Gratis leaflet
Ambrero leaflet

Zo zorgen we voor een succesvolle samenwerking

WHITEPAPER
Ambrero whitepaper

Hoe kies je een softwarebedrijf dat je verder brengt

8 redenen om te kiezen voor sofware op maat

Software moet je leven makkelijker maken. Het moet je de vrijheid geven om te kunnen doen wat je het liefste doet. Althans, zo kijken wij er tegenaan. Maar hoe zien onze klanten dat? Wanneer kies je hier nu voor? We vroegen het vijf van onze klanten. Dit zijn hun redenen om te kiezen voor software op maat:

1. Als er nog geen software voor bestaat

‘Een ingenieus systeem als Xilium was er nog niet’, vertelt directeur Timo Gatsonides van Gatso, een bedrijf dat wereldwijd marktleider is in verkeerscontrolesystemen. ‘Voor de Amerikaanse markt wilden wij een backoffice systeem dat gelinkt is aan een verkeershandhavingsysteem van puntmetingen en afstandmetingen. Men zei ons “dat komt er nog lang niet”. Maar ik dacht: Ambrero en ik, wij kunnen dat! Nu verloopt de facturatie en administratie via dit backofficesysteem automatisch. Voor onze klanten hebben wij zo software kunnen ontwikkelen die logisch is, zowel aan de voor- als achterkant en waar alles inzit van actualiteit tot rapportage. Een perfect overzicht. Plug en Play.’

2. Als het moet passen als een handschoen

Onze software en webapplicaties zijn volledig afgestemd op onze eigen processen

Standaard organisaties, kunnen prima overweg met standaard software. Maar als je liever werkt volgens je eigen, specifieke processen dan is het vaak interessanter om software op maat te ontwikkelen. Jet Bavelaar, stafmedewerker Beleid en Kwaliteit CASA: ‘Onze software en webapplicaties zijn volledig afgestemd op onze eigen processen in de organisatie. Wij kunnen aanpassingen doorvoeren die je niet snel in een standaard pakket zult tegenkomen. Onze mensen op de operatiekamer kunnen nu heel intuïtief werken met touchscreens, terwijl onze cliënten via een webapplicatie afspraken kunnen maken waarbij zij meteen een vragenlijst kunnen invullen die al rekening houdt met een aantal wegingsfactoren. Zo volgt het systeem onze ideale processen, in plaats van andersom. Ik ken geen enkel ander systeem dat zo uitgebreid is en zo intuïtief dat het precies voldoet aan onze wensen.’

3. Kiezen voor software op maat als je voorop wilt lopen

‘Met onze software op maat konden wij aantonen voorlopers te zijn, leaders in the field’, vertelt projectmanager Wesley Portegies: ‘De software die wij moesten laten ontwikkelen, bestond simpelweg niet’. Zijn bedrijf, Smith & Nephew werkte met Ambrero aan een voordeelcalculator voor ziekenhuizen: ‘Via een wetenschappelijk model wilden wij voor ziekenhuizen het verschil in prijs kunnen berekenen tussen twee knievervangende ingrepen. We hebben een gebruikersinterface laten ontwikkelen voor onze salesmensen. Daarmee kunnen zij op een aantrekkelijke manier laten zien dat, alhoewel initieel hogere kosten zijn verbonden aan het product van Smith & Nephew, dit later toch de goedkopere optie blijkt te zijn. Als founder van het idee hebben we in onze branche “vergelijking in de zorg” neergezet.’

4. Als je wilt innoveren

Guy Florack is productmanager bij Mylaps, een bedrijf dat gespecialiseerd is in sporttijdwaarnemingsystemen. Mylaps wilde software die gedurende de race ook voorspellingen kan maken: ‘Uit marktonderzoek onder onze klanten bleek dat men dit graag wilde. We wilden onze klanten een extra module bieden waarmee zij tijdens grote hardloopwedstrijden – waar duizenden mensen aan meedoen – accuraat de top 10 kunnen bijhouden en zelfs de winnaar kunnen voorspellen terwijl men op verschillende tijden is gestart. En dat in elke categorie die meeloopt.’

5. Als je alle software met elkaar wilt verbinden

En dat heb je nodig om klanten goed te kunnen helpen

‘Ziggo had drie verschillende systemen om klantinformatie boven water te krijgen’, vertelt José Knijn, knowledge Analyst bij dit beursgenoteerde kabelbedrijf. ‘En er was geen standaardoplossing om er één systeem van te maken. Met Ambrero hebben we nu een Real Time Customer Information System ontwikkeld. We hebben nu een helpdesktool waarmee onze servicemedewerkers direct een totaalplaatje van de klantsituatie hebben. Diverse gegevens en basismetingen worden automatisch gecombineerd. Zo weten we nu door gebruik van icoontjes wat er aan de hand is bij de klant. In een oogopslag. En dat heb je nodig om klanten goed te kunnen helpen.’

6. Als je snel wilt kunnen anticiperen op veranderingen

Dankzij maatwerk software konden wij extreem snel schakelen

Veranderende marktsituaties of wetswijzigingen vragen soms om snelle, noodzakelijke aanpassingen. Zo is men bij Ziggo bijvoorbeeld blij dat zij dankzij hun maatwerksoftware snel kunnen reageren op vragen uit de markt. Tim Maduro, Manager Application Development Assurance bij het kabelbedrijf: ‘We kunnen nu makkelijker inspelen op events en als het moet zelfs in het weekend updates doorvoeren.’ Ook CASA is blij dat ze het heft in eigen hand kunnen houden: ‘Toen wij door een nieuwe wet onze hele financiële administratie moesten omgooien vanwege een nieuwe manier van declareren en facturatie’, vertelt Bert van Herk, directeur van CASA: ‘konden wij extreem snel schakelen. Bij standaard pakketten moet je wachten op updates en komt je verzoek op een wish list terecht. Bij genoeg verzoeken wordt dan een project opgestart. Van al die verzoeken wordt dan de grote gemene deler opgepakt. Dan krijg je een polderoplossing.’

7. Als je lagere (licentie)kosten wilt

We blijven nog even bij CASA. Directeur Van Herk van CASA wil ook nog wel even aangeven dat software op maat voor hem een goedkopere optie is: ‘‘Ik ben echt blij dat wij in 2006 zijn begonnen met onze eigen software. We hebben onlangs onderzoek gedaan om ons EPD [Elektronisch Patiënten Dossier, red.] misschien te vervangen door een standaard pakket. Maar deze pakketten bleken heel prijzig en konden ook minder dan het pakket dat wij nu hebben. Het zou echt een stap terug zijn. Toen wij de cijfers vergeleken dachten wij ook echt, dat landelijk EPD heeft al tientallen miljoen gekost, dan doen wij het beter.”

8. Als je wilt dat je organisatie van de software gaat houden

Met maatwerksoftware creëer je automatisch betrokkenheid en draagvlak

Als je geld uitgeeft voor software en applicaties dan wil je ook een sterke return on investment. ‘Daarbij helpt onze aanpak,’ vertelt Bart Matthaei, oprichter van Ambrero. ‘Voordat wij software ontwikkelen duiken wij diep in het probleem en spreken de mensen die daadwerkelijk met onze software gaan werken. Zij vertellen ons wat ze nodig hebben. En voor hen gaan wij dan iets bouwen. Zo wordt het dus geen software die van bovenaf wordt opgelegd. Met maatwerksoftware creëer je dus automatisch betrokkenheid en draagvlak voor de nieuwe software.’ Bij Ziggo zien ze dat ook zo, Tim Maduro: ‘Met het samenvoegen van drie systemen naar ons RTCIS platform hebben we onze medewerkers echt iets van henzelf gegeven. Ze hebben nu heel snel overzicht, weten beter wat er aan de hand is en kunnen onze klanten zo veel sneller blij maken.’

Kortom, met maatwerk software vaar je je eigen koers

Eigenlijk komt het hier op neer. Wie zijn eigen ideeën gerealiseerd wil zien, wie de status quo niet accepteert of wie liever compleet zijn eigen koers vaart, overweegt maatwerk software. Daarmee neem je het heft zelf in handen. Nu alleen nog even een partij kiezen die het voor je gaat ontwikkelen…

Jelle van den Berg
Over de auteur

Directie / UX designer

  • +31 (0)88 26 27 301

Mis niets meer!

Ontvang inside informatie over software innovatie in je mailbox. Meld je nu aan voor onze maandelijkse update.

Vond je dit interessant? Ontdek meer!

Lees meer over deze onderwerpen

Meer kennis opdoen over:

Software ontwikkeling Development

Software ontwikkeling voorop lopen in de markt

Wil je snel vooruit met je organisatie? Innoveren met software ontwikkeling is de manier om dit te realiseren. Maar eigen software laten maken brengt ook onzekerheid en lastige keuzes met zich mee. Hoe lang duurt het en wat krijg je uiteindelijk?

Meer info
Nu zijn we nieuwsgierig naar jou. Waar wil jij heen?
Neem contact op

Bel ons direct op
088 262 7376 100% van onze klanten beveelt ons aan bij andere organisaties
Feedback Company

© 2005 - 2024     Ambrero Software BV • Algemene voorwaardenPrivacyverklaring
Klantwaardering