WHITEPAPER
Ambrero whitepaper

Hoe neem je de risico’s van legacy software weg?

Vraag dan nu vrijblijvend het gratis e-book aan.

GRATIS LEAFLET
Ambrero leaflet

Inventarisatie workshop

Gratis leaflet
Ambrero leaflet

Zo zorgen we voor een succesvolle samenwerking

WHITEPAPER
Ambrero whitepaper

Hoe kies je een softwarebedrijf dat je verder brengt

Klantenportaal zorgt voor inzicht en tijdswinst

Niet eerder was Stichting Beter Leven keurmerk zo blij met nieuwe software

Na een eerdere teleurstellende ervaring met software ontwikkeling ging Stichting Beter Leven keurmerk (SBLk) op zoek naar een nieuwe softwareleverancier. Met de nodige praktijkervaring en een zeer grondige voorbereiding startten ze het project voor een nieuw klantenportaal. Enkele maanden na de livegang is Susanne Maassen, directeur SBLk, nog enigszins verbaasd over de soepele en foutloze implementatie. “Het is boven verwachting gegaan.”

Het probleem

Bestaande software; niet efficiënt en klantvriendelijk

Het Beter Leven keurmerk is hét keurmerk voor vlees, zuivel en eieren waarmee een bedrijf kan aantonen dat zij diervriendelijk produceert. Deelnemers zijn boeren, verwerkers, verpakkers en alle andere bedrijven die werken aan het product. Al deze partijen moeten zich aanmelden bij SBLk om gekeurd te worden. Daarnaast worden alle verwerkingsstappen geadministreerd en beheerd. Dit gebeurt allemaal via een klantenportaal.

Het bestaande systeem werkte echter traag en inefficiënt. Verbeteringen eraan waren niet mogelijk of duur. Kortom; het was tijd voor nieuwe software.

Ook tijd besparen? Contact ons
De opdracht aan Ambrero

Eén systeem voor alle handelingen

Na een uitgebreid selectietraject viel de keuze op Ambrero. Dit was onze uitdaging: het inzichtelijk maken van de gehele keten, van boer tot het eindproduct dat in de supermarkt ligt. Overige uitgangspunten:

  • Kwaliteitsverhoging van de aanvragen
  • Snellere doorlooptijd van aanvragen
  • Geen Excel ernaast maar alles in één systeem
Ambrero begreep snel wat de essentie van ons vraagstuk was en heeft dit vertaalt naar een handzame oplossing. We zijn er echt heel blij mee.
Sterre Oomkes, adviseur SBLk
Klantenportaal voor Beter Leven keurmerk
SBLk klantenportaal biedt controle op Beter leven sterren
De oplossing

De totale keten; inzichtelijk en geborgd

We hebben een klantenportaal ontwikkeld waarin alle schakels in de keten inzichtelijk zijn en geborgd. De deelnemers kunnen op een makkelijke manier een product samenstellen aan de hand van verschillende elementen in het portaal. Ook kunnen ze documenten, zoals verpakkingen en folders, als PDF uploaden ter goedkeuring. SBLk kan alle aanvragen beoordelen en eventueel voorzien van feedback.

Ook veiligheid van gegevens is voor ons een belangrijk punt van aandacht geweest. Het klantenportaal bevat bedrijfsgegevens en recepturen die geheim zijn. Als deelnemer zie je alleen de informatie over het product dat je geleverd krijgt.

Meer over efficiënter werken
Technologie

Klantenportaal op basis van modulaire architectuur

De SBLk wilde graag vanuit één systeem werken. We hebben gekozen voor een modulaire architectuur om twee redenen:

  • De grote hoeveelheid data die het portaal gaat bevatten
  • De beperkingen van een traditionele monolitische architectuur

Hierbij hebben we losse componenten ontwikkeld voor verschillende functionele domeinen. Deze componenten zijn eenvoudig te hergebruiken, separaat schaalbaar en makkelijk te testen.

Voor het doorzoeken van de alle data hebben we gebruik gemaakt van Elasticsearch, een NoSQL database. Zodat de ruim 40.000 producten snel doorzoekbaar zijn.
Jacco van Willegen, senior Java ontwikkelaar bij Ambrero.
Het resultaat

Het projectresultaat: data-inzicht en tijdswinst

Data-inzicht

Meer inzicht zorgt voor minder fouten en dus een hogere kwaliteit.

Gebruikersgemak

Het klantenportaal biedt transparantie aan alle gebruikersgroepen en werkt soepel.

Tijdswinst

De doorlooptijd is enorm verbeterd. Dit heeft tot een besparing van 1 FTE geleid.

Het nieuwe klantenportaal levert ons heel veel meerwaarde op en dat is echt ontzettend fijn. Eerder moest ik de managementrapportages samen stellen uit verschillende systemen met flink wat knip- en plakwerk. Nu gaat dat met één druk op de knop.”
Sterre Oomkes, adviseur bij SBLk
Stichting Beter Leven keurmerk - Dashboard Stichting Beter Leven keurmerk - Product bewerken

Klantenportaal SBLk..

  • had een looptijd van 24 weken
  • gebruikt technieken als Java, Spring boot, AB Framework, Postgres database, Elasticsearch, RabbitMQ, Spring Cloud Stream en Odata
  • is gemaakt door het scrumteam Martijn (Java ontwikkelaar), Jacco (senior Java ontwikkelaar), Pamela (UX designer) en Bart (scrummaster)
  • ontving een Computable Award nominatie

Ook kwaliteit verhogen en tijd besparen met een klantenportaal?
Of wil je meer over ons weten?

Direct antwoord op je vraag?

085 019 7283

100% van onze klanten beveelt ons
aan bij andere organisaties Bron: Feedback Company

Bereik ons nu!

Ambrero heeft ons als organisatie overduidelijk
een Beter leven bezorgd, need I say more?

Susanne Maassen, manager bij Stichting Beter Leven
keurmerk na de implementatie van hun klantenportaal

© 2005 - 2024     Ambrero Software BV • Algemene voorwaardenPrivacyverklaring
Klantwaardering